Mięśnie Kegla - jak je wyczuć? - badaniaprenatalne.plBadaniaprenatalne.pl

Mięśnie Kegla

mięśnie kegla

Mięśnie Kegla to mięśnie dna macicy, które podtrzymują macicę i regulują pracę pęcherza. Regularne ich ćwiczenie ułatwia poród siłami natury i pomaga szybciej wrócić po nim do formy, a także wpływa korzystnie na życie seksualne czy np. nietrzymanie moczu. Ćwiczyć wystarczy 5-10 minut dziennie.

Mięśnie Kegla – jak je wyczuć?

Mięśnie Kegla najprościej wyczuć wykorzystując jeden z dwóch sposobów. Pierwszym jest położenie się na plecach, włażenie do pochwy dwóch palców i napięcie mięśni. Będzie to odruch naturalny. Na palcach będzie można wyczuć zaciśnięcie – na początku może być bardzo lekkie, ale wraz z wykonywaniem ćwiczeń stanie się coraz mocniejsze.

Drugim sposobem jest wyczucie mięśni Kegla podczas oddawania moczu, przerywając jego strumień. Warto jednak pamiętać, żeby w ten sposób jedynie zidentyfikować mięśnie, a nie ćwiczyć. Częste zaciskanie mięśni Kegla w czasie oddawania moczu może bowiem powodować, że nie opróżni się on do końca, więc pojawią się infekcje.

Mięśnie Kegla – jak je ćwiczyć?

Ćwiczenia te polegają na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśni Kegla. Powinno się wykonywać je seriami, np. napięcie 5-10 sekund i powolne rozluźnienie 5 razy – 3-5 razy dziennie. Na początku mięśnie Kegla najlepiej ćwiczyć na leżąco lub stojąc w lekkim rozkroku, ponieważ nie powinno się w tym czasie napinać mięśni brzucha, a w tych pozycjach najłatwiej to osiągnąć. Długość skurczu oraz liczbę powtórzeń dobrze zwiększać wraz z dojściem do wprawy.

Przy ćwiczeniach mięśni Kegla najważniejsza jest regularność. Trzeba to robić codziennie, ok. 5-10 minut. Nie jest to jednak zadanie uciążliwe, chociaż na początku potrzeba odrobiny praktyki. Później ćwiczyć można nawet w pracy czy autobusie, czego nikt nie zauważy. Pierwsze efekty nie są widoczne od razu, ale po kilku miesiącach mięśnie staną się wyraźnie silniejsze.

Mięśnie Kegla – po co je ćwiczyć?

Ćwiczenie mięśni Kegla polecane jest każdej kobiecie – bez względu na sprawność czy wiek, jednak warto robić to szczególnie w ciąży lub jeszcze na etapie jej planowania. Mocne mięśnie dna macicy ułatwiają bowiem przejście przez poród, a także sprawiają, że wrócenie po nim do formy jest dużo szybsze.

Nie jest to jednak jedyna korzyść z ćwiczeń. Dobrze napięte mięśnie Kegla zwiększają satysfakcję z życia seksualnego u obojga partnerów, a także ułatwiają kobiecie osiągnięcie orgazmu. Co więcej, zmniejszają ryzyko pojawienia się nietrzymania moczu czy wypadania pochwy, a jeśli kobieta cierpi z ich powodu – umożliwiają pozbycie się tych kłopotów.

Przeczytaj także: Podstawowe badania w ciąży

.

Przeczytaj również:

20/12/2016

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Polecane

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Polecany artykuł

ANONIMOWA SONDA

Czy robiłaś badania prenatalne?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Reklama

NOVA

BEZPŁATNY CZAT

Więcej w Artykuły eskpertów, Badania prenatalne, Badania przesiewowe, Badania w ciąży, Badania w ciąży kalendarz, Polecamy, USG w ciąży
Test NIFTY czy HARMONY
Test NIFTY czy HARMONY – który wybrać?

Aktualizacja: 23 czerwca 2017 r.  Przesiewowe badania prenatalne NIFTY i HARMONY są do siebie bardzo podobne i wiele przyszłych mam zastanawia się, które wybrać. Oba testy charakteryzuje duże bezpieczeństwo i dokładność w wykrywaniu ryzyka wystąpienia...

Zamknij