Ćwiczenia w ciąży. Jak ćwiczyć w ciąży? - badaniaprenatalne.plBadaniaprenatalne.pl

Ćwiczenia w ciąży

ćwiczenia w ciąży

 

Istnieje wiele form aktywności fizycznej, które mają bardzo dobry wpływ na rozwój płodu oraz przygotowanie do porodu. Korzystne są bez wątpienia piesze wędrówki, jazda na rowerze a także pływanie. Powinnaś jak najwięcej czasu spędzać na wolnym powietrzu. Niewskazane są wszelkie formy aktywności, które narażają ciało na wstrząsy.

W związku z tym powinnaś zrezygnować z jazdy na nartach, gry w tenisa, jazdy konnej, wspinaczki górskiej, surfingu, żeglarstwa, sportów motorowych oraz wszelkich sportów walki. Jeśli zaś chodzi o bieganie to dopuszczalne jest ono tylko wówczas gdy kobieta trenowała biegi przed zajściem w ciążę.

Na obecnym etapie rozwoju cywilizacyjnego poród naturalny jest porodem wyuczonym. Dlatego też bardzo ważne jest aby podczas ciąży kobieta nabyła pewne umiejętności, które pomogą jej rodzić w sposób świadomy, aktywny i sprawny. Większość ciężarnych przygotowanych psychofizycznie przezywa poród jako zadanie, w którym rola matki jest niezastąpiona w ochronie rodzącego się dziecka. Omijają one zespół niekorzystnych reakcji, które zamykają się w pętlę: lęk – skurcz – ból.

Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i nabyciu pewnych umiejętności kobieta może przeżyć okres ciąży i porodu jako cenne doświadczenie dla samej siebie. Ważne jest także abyś poznała techniki relaksacji oraz sposób oddychania na użytek poszczególnych faz porodu.

Ćwiczenia w ciąży – ćwiczyć, czy nie ćwiczyć?

poradnik_przygotowania_do_ciazyNie podlega wątpliwością, że w miarę rozwoju ciąży następuje przyrost wagi ciała. W związku z tym kobieta podczas wysiłku zużywa więcej energii, a to powoduje że mięśnie szybciej się męczą. Niemniej jednak nie należy pod żadnym pozorem rezygnować z aktywności fizycznej w czasie ciąży.

Badania naukowe wykazały korzystny wpływ gimnastyki na poprawę podstawowych funkcji układów w organizmie kobiety oraz polepszenie samopoczucia i zwiększenie sprawności fizycznej.

Podczas ćwiczeń w ciąży rozwijamy świadomość własnego ciała, a to z kolei przyczynia się do ułatwienia porodu. Dlatego też należy systematycznie przez cały okres ciąży wykonywać ćwiczenia fizyczne. Najlepiej jeśli będziesz to robiła każdego dnia w domu (zajęcia w szkole rodzenia raz w tygodniu to stanowczo za mało!).

Twoja aktywność fizyczna na pewno nie zaszkodzi ani Tobie ani dziecku. Jeśli istnieją jakieś przeciwwskazania do tego abyś mogła uprawiać ćwiczenia w okresie ciąży na pewno poinformuje Cię o tym twój lekarz.

 


Ćwiczenia w ciąży
Oceń ten artykuł

Przeczytaj również:

09/06/2015

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Polecane

ANONIMOWA SONDA

Czy robiłaś badania prenatalne?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Polecamy:

Jak zrozumieć wyniki obliczonego ryzyka dla trisomii 21

Badania prenatalne w pierwszym trymestrze. Jak zrozumieć wyniki obliczonego ryzyka dla trisomii 21

O interpretacji wyników badań prenatalnych, specjalnie dla portalu badaniaprenatalne.pl opowiadają dr hab. n. med. Marcin Wiecheć i dr n.med. Agnieszka Nocuń, www.dobreusg.pl. Postanowiliśmy opisać podstawowe zasady interpretacji wyników, ponieważ nie tylko wiele pacjentek, a także lekarzy ginekologów i genetyków ma z tym problem. Praktycznie w każdym tygodniu konsultujemy około 5 pacjentek wyrażając nasze drugie opinie po badaniach […]
18 komentarzy
Przeczytaj inne:
Światowy Dzień FAS – już 9 września!

9 września już po raz kolejny obchodzić będziemy Światowy Dzień FAS. Święto to ma przede wszystkim uświadamiać – nie tylko przyszłe matki, ale i całe społeczeństwo – o negatywnych skutkach spożywania alkoholu w czasie ciąży....

Zamknij