Ból kręgosłupa w ciąży. Jak dbać o kręgosłup w ciąży w pracy? Przeskocz do treści
test nifty pro mob

Ból kręgosłupa w ciąży. Jak dbać o kręgosłup w ciąży w pracy?

ból kręgosłupa w ciąży

Ból kręgosłupa to częsta dolegliwość w ciąży, zwłaszcza jeśli wykonujemy pracę, która wymaga długotrwałego przebywania w jednej pozycji. Jak dbać o kręgosłup w ciąży w pracy? Dla utrzymania dobrego samopoczucia konieczny jest wypoczynek w domu, a także częste zmiany pozycji.

Spis Treści:

  1. Ból kręgosłupa w ciąży – kto najczęściej miewa tego typu problemy?
  2. Jak dbać o kręgosłup w ciąży w pracy?
  3. Co może pomóc zminimalizować ból pleców?
  4. Jakie ćwiczenia warto wykonywać, by zminimalizować ból pleców?

Ból kręgosłupa w ciąży – kto najczęściej miewa tego typu problemy?

Ból kręgosłupa w ciąży dotyka najczęściej te kobiety, które przed zajściem w ciążę miewały już problemy z bólem pleców. Może wystąpić także u tych przyszłych mam, których masa ciała w trakcie ciąży gwałtownie wzrosła. Na kłopoty z bólem kręgosłupa mogą narzekać także ciężarne kobiety, które są mało wysportowane. Najczęściej ból ten dotyka odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz miednicy i nasila się, gdy długo tkwimy w jednej i tej samej pozycji.

Jak dbać o kręgosłup w ciąży w pracy?

Aby zadbać o kręgosłup w ciąży w pracy, konieczne są częste zmiany pozycji. Ciężarna powinna robić sobie przerwę co godzinę i wstać zza biurka. Wystarczy krótki spacer, np. do pokoju socjalnego po herbatę, by odciążyć kręgosłup i przynieść ulgę. Jeśli pracujemy w pozycji stojącej, także trzeba zmieniać co jakiś czas pozycję i dać nogom oraz plecom odpocząć. Wykonując pracę w pozycji stojącej, należy pamiętać także o prawidłowej postawie ciała – jego ciężar powinien być równo rozłożony na obie stopy.

Aby zminimalizować bóle pleców w ciąży w pracy, konieczny jest także… odpoczynek. Ciężarna powinna przesypiać w domu przynajmniej 7 godzin, by kręgosłup zregenerował się po całym dniu. Ważne jest także, by unikać pozycji, w których kręgosłup jest wygięty w nieprawidłowy sposób.

Co może pomóc zminimalizować ból pleców?

O dobre samopoczucie w ciąży w pracy można zadbać z pomocą kilku gadżetów, takich jak np. specjalna poduszka lędźwiowa. Podłożona pod kręgosłup, poduszka zapewni odpowiednie wygięcie kręgosłupa, bez jego nadmiernego obciążania. Inny skuteczny sposób na zminimalizowanie bólu pleców to zamiana obuwia na wysokich obcasach na wygodne buty na płaskim obcasie. A także aktywność fizyczna.

Jakie ćwiczenia warto wykonywać, by zminimalizować ból pleców?

Poza utrzymaniem prawidłowej postawy ciała, poduszka rehabilitacyjne może pomóc także w wykonywaniu odprężających ćwiczeń. Aby odciążyć kręgosłup, warto ćwiczyć mięśnie przykręgosłupowe. Ćwiczenia te nie wymagają żadnej sprawności fizycznej, a dzięki nim można uniknąć bólu pleców. Wystarczy położyć poduszkę rehabilitacyjną na krześle, a następnie na niej usiąść – to jedna z najprostszych form ćwiczeń odciążających kręgosłup! Mile widziane są także regularne spacery – nie tylko poza miejscem pracy, ale także i w miejscu pracy, choćby po herbatę, czy kawę.

informacjaUWAGA: jeśli ból pleców w ciąży jest bardzo dokuczliwy i utrzymuje się przez dłuższy czas, może być konieczna konsultacja lekarska. W niektórych przypadkach lekarz może zalecić wstrzymanie się od podnoszenia ciężkich przedmiotów.


Autor: Alicja Hudzik | Zdjęcie: fotolia.com

Artykuł jest chroniony prawami autorskimi. Niedopuszczalne jest zwielokrotnianie, modyfikowanie, publiczne odtwarzanie i / lub udostępnianie Serwisu, jego części, materiałów w nim zamieszczonych i / lub ich części, za wyjątkiem przypadków wskazanych w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa.

Data publikacji: 09/01/2020, Data aktualizacji: 10/01/2020

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Polecane
Bezpłatne poradniki
Nifty pro REKLAMA

Badania prenatalne

Badania prenatalne

POLECAMY

Ile kwasu foliowego przyjmować w ciąży

Eksperci badaniaprenatalne.pl

Dr hab. n. med. Marcin Wiecheć, specjalista położnictwa i ginekologii

Lek. med. Zbigniew Cierpisz, specjalista ginekolog-położnik

Dr n. med. Lech Dudarewicz, specjalista ginekolog-położnik

Agnieszka Kurczuk-Powolny, specjalista ginekolog-położnik

Dr n. med. Robert Woytoń, specjalista ginekologii i położnictwa

Dr hab.n.med.prof.nadzw.PR Zbigniew Banaczek, specjalista ginekolog-położnik

Więcej

REKLAMA

Martwisz się rozwojem swojego dziecka?
Poroniłaś?