Mięśnie Kegla - jak je wyczuć? - badaniaprenatalne.plBadaniaprenatalne.pl

Mięśnie Kegla

mięśnie kegla

Mięśnie Kegla to mięśnie dna macicy, które podtrzymują macicę i regulują pracę pęcherza. Regularne ich ćwiczenie ułatwia poród siłami natury i pomaga szybciej wrócić po nim do formy, a także wpływa korzystnie na życie seksualne czy np. nietrzymanie moczu. Ćwiczyć wystarczy 5-10 minut dziennie.

Mięśnie Kegla – jak je wyczuć?

Mięśnie Kegla najprościej wyczuć wykorzystując jeden z dwóch sposobów. Pierwszym jest położenie się na plecach, włażenie do pochwy dwóch palców i napięcie mięśni. Będzie to odruch naturalny. Na palcach będzie można wyczuć zaciśnięcie – na początku może być bardzo lekkie, ale wraz z wykonywaniem ćwiczeń stanie się coraz mocniejsze.

Drugim sposobem jest wyczucie mięśni Kegla podczas oddawania moczu, przerywając jego strumień. Warto jednak pamiętać, żeby w ten sposób jedynie zidentyfikować mięśnie, a nie ćwiczyć. Częste zaciskanie mięśni Kegla w czasie oddawania moczu może bowiem powodować, że nie opróżni się on do końca, więc pojawią się infekcje.

Mięśnie Kegla – jak je ćwiczyć?

Ćwiczenia te polegają na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśni Kegla. Powinno się wykonywać je seriami, np. napięcie 5-10 sekund i powolne rozluźnienie 5 razy – 3-5 razy dziennie. Na początku mięśnie Kegla najlepiej ćwiczyć na leżąco lub stojąc w lekkim rozkroku, ponieważ nie powinno się w tym czasie napinać mięśni brzucha, a w tych pozycjach najłatwiej to osiągnąć. Długość skurczu oraz liczbę powtórzeń dobrze zwiększać wraz z dojściem do wprawy.

Przy ćwiczeniach mięśni Kegla najważniejsza jest regularność. Trzeba to robić codziennie, ok. 5-10 minut. Nie jest to jednak zadanie uciążliwe, chociaż na początku potrzeba odrobiny praktyki. Później ćwiczyć można nawet w pracy czy autobusie, czego nikt nie zauważy. Pierwsze efekty nie są widoczne od razu, ale po kilku miesiącach mięśnie staną się wyraźnie silniejsze.

Mięśnie Kegla – po co je ćwiczyć?

Ćwiczenie mięśni Kegla polecane jest każdej kobiecie – bez względu na sprawność czy wiek, jednak warto robić to szczególnie w ciąży lub jeszcze na etapie jej planowania. Mocne mięśnie dna macicy ułatwiają bowiem przejście przez poród, a także sprawiają, że wrócenie po nim do formy jest dużo szybsze.

Nie jest to jednak jedyna korzyść z ćwiczeń. Dobrze napięte mięśnie Kegla zwiększają satysfakcję z życia seksualnego u obojga partnerów, a także ułatwiają kobiecie osiągnięcie orgazmu. Co więcej, zmniejszają ryzyko pojawienia się nietrzymania moczu czy wypadania pochwy, a jeśli kobieta cierpi z ich powodu – umożliwiają pozbycie się tych kłopotów.

Przeczytaj także: Podstawowe badania w ciąży

.

Przeczytaj również:

20/12/2016

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

czat