Drugi trymestr ciąży - Badaniaprenatalne.plBadaniaprenatalne.pl

Drugi trymestr ciąży

USG genetyczne

Drugi trymestr ciąży jest bardzo ważny. To wtedy Twój odmienny stan zaczyna być dostrzegalny. Maluszek urośnie wówczas o jakieś 10 centymetrów i znacznie przytyje. Co zrobić aby jak najlepiej wykorzystać ten okres? Jak poradzić sobie z problemami jakim musisz stawiać czoła?

Stajesz na wagę i bezkarnie patrzysz jak jej wskazówka przesuwa się za daleko. Kilka „nadprogramowych” kilogramów nie stanowi już dla Ciebie problemu bo wiesz, że jest to zasługą Twojego maluszka.

Co prawda nie widać jeszcze u Ciebie brzuszka ale i tak nie mieścisz się już w spodnie, które nosiłaś przed ciążą. Dlaczego tak się dzieje? Twój organizm przygotowuje miejsce dla malucha. Powiększająca się macica powoduje przesuwanie się narządów wewnętrznych.

Przeczytaj: Nieinwazyjne, bezpieczne badanie prenatalne o skuteczności ponad 99% jest już w Polsce!

W pierwszym trymestrze ciąży powinnaś też zmienić pozycje, w której układasz się do snu. Jeśli dotąd spałaś na brzuchu na okres ciąży zmień swoje przyzwyczajenia. Znacznie wygodniej będzie zarówno Tobie jak i maluszkowi jeśli będziesz układała się na lewym boku. Podczas spania na plecach bądź na prawym boku uciskana jest żyła główna więc krew krąży wolniej.

Prawidłowa pozycja, w której układasz się do snu pozwoli Ci się odprężyć, twój organizm w nocy dotleni się i znikną ewentualne obrzęki stóp. Aż 80 % kobiet w ciąży miewa zachcianki lub awersję do pewnych potraw.

Czy wszystkiemu winne są hormony ? Rzeczywiście mają one duże znaczenie. Sprawiają , że stajesz się znacznie bardziej wrażliwa na smaki i zapachy. To co do niedawana było dla Ciebie niewyczuwalne nabiera teraz całkiem innego wyrazu.

Wiele rzeczy zaczyna Ci przeszkadzać. Nie należy jednak obarczać winą za nietypowe „smaki” jedynie hormonów. Zachcianki są bowiem pewnym sposobem komunikacji- Twój organizm w ten sposób informuje Cię o tym , czego w danej chwili potrzebuje.

Czy to brak kondycji ?

Zastanawiasz się skąd ta zadyszka ? Do niedawna bez problemu mogłaś wejść pieszo na 10 piętro, teraz nie potrafisz pokonać nawet połowy tego dystansu. Musisz wiedzieć, że oddychasz teraz za was dwoje. Nie tylko musisz dostarczyć dziecku tlenu ale także wydalić produkowany przez niego dwutlenek węgla.

Dlatego też oddychasz szybciej niż zwykle i łatwo się też męczysz. Twojemu zmęczeniu winna jest także macica, która powiększając się uciska jelita, a te z kolej przeponę co zmniejsza objętość klatki piersiowej. Jak sobie pomóc ? Zadyszka może stać się naprawdę irytująca, szczególnie jeśli dotąd prowadziłaś aktywny tryb życia, do którego jesteś przyzwyczajona.

W takiej sytuacji możesz sobie pomóc wykonując drobne ćwiczenia. Połóż się na plecach, zegnij nogi w kolanach i zrób wdech- wyciągnij przy tym ręce za głowę, rozciągając tym samym klatkę piersiową, przyciśnij stopy do podłogi. Wypuść powietrze, opuść ręce.

Ważne abyś w tym okresie ciąży prowadziła aktywny tryb życia. Ma to niezwykle korzystny wpływ nie tylko na Ciebie ale także na Twojego maluszka. Zapisz się na basen albo gimnastykę dla ciężarnych. Zacznij chodzić na długie spacery, dzięki którym dotlenisz organizm. Pamiętaj, że w tym okresie twoje maleństwo ćwiczy zmysł równowagi i lubi gdy jesteś w ruchu. Twój aktywny tryb życia przyspieszy rozwój jego mózgu.

Miedzy 20 a 22 tygodniem nie zapomnij wykonać kolejnego badania USG. Powinnaś też udać się na wizytę kontrolna do dentysty. Niektóre choroby zębów mogą bowiem stać się przyczyną stanu zapalnego. Nie powinnaś też zapominać o zapinaniu pasów bezpieczeństwa w samochodzie.

Wiele kobiet robi tak gdy brzuch zaczyna być widoczny. Jeśli dolny odcinek pasa umieścisz pod brzuchem a górny powyżej , zapewnisz bezpieczeństwo podczas podróży zarówno sobie jak i dziecku. Wybierasz się w dłuższą podróż? W takim razie nie zapominaj o tym aby zabrać środki rozkurczowe, które pomogą Ci się uporać z ewentualnym uczuciem „ciągnięcia” w dole brzucha.

Przeczytaj również:

17/06/2015

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Ciąża

czat